دانلود نمونه سوالات جامعه شناسی آموزش و پرورش پیام نور
این بسته شامل سوالات تمامی نیم سال ها به صورت تفکیک شده می باشد.
آموزش و بازتولید اجتماعی دیدگاه نظریه تعارض بر خلاف دیدگاه کارکردگرایی ساختاری معتقد است که جامعه پر است از گروه های اجتماعی رقیب با آرمان های مختلف، دسترسی های متفاوت به زندگی شانس و کسب جوایز اجتماعی مختلف. روابط در جامعه، در این دیدگاه، عمدتاً مبتنی است در مورد استثمار، ظلم، سلطه و انقیاد. بسیاری از معلمان تصور می کنند که دانش آموزان تجارب طبقه متوسط خاصی در خانه خواهد داشت، و برای برخی از کودکان این فرض وجود ندارد لزوما درست است انتظار می رود برخی از کودکان پس از مدرسه به والدین خود کمک کنند و حمل کنند مسئولیت های خانگی قابل توجهی در خانه اغلب تک والد خود دارند.
تقاضای این کار خانگی اغلب پیدا کردن زمان برای انجام تمام تکالیف را برای آنها دشوار می کند و بنابراین بر عملکرد تحصیلی آنها تأثیر می گذارد. جایی که معلمان رسمیت مطالعه منظم را ملایم کرده اند و دانش آموزان را ترجیح داده اند روش های کار در برنامه درسی، آنها اشاره کردند که دانش آموزان خاصی نقاط قوت خود را نشان می دهند قبلا از آن آگاه نبود با این حال تعداد کمی از معلمان از برنامه درسی سنتی منحرف می شوند، و برنامه درسی آنچه را که توسط دولت - و آنهایی که در آن هستند - تعیین می کند، بیان می کند قدرت. این دانش برای بسیاری از دانشآموزان که آن را اینطور میبینند، چندان معنیدار نیست بیهوده. ویلسون و وین بیان میکنند که دانشآموزان متوجه میشوند که ارتباط مستقیمی بین این دو وجود ندارد موضوعاتی که آنها انجام می دهند و آینده آنها در بازار کار. ارزش های ضد مدرسه نمایش داده شده توسط این کودکان اغلب برگرفته از آگاهی آنها از علایق واقعی آنهاست.
سارجنت معتقد است که برای دانش آموزان طبقه کارگر، تلاش برای موفقیت و جذب مدرسه ارزشهای طبقهی متوسط، پذیرش موقعیت اجتماعی فرودستشان به همان اندازه است که گویی مصمم هستند شکست خوردن فیتزجرالد بیان می کند که - فارغ از توانایی تحصیلی یا تمایل آنها به یادگیری، دانش آموزان از خانواده های فقیر شانس نسبتا کمی برای تضمین موفقیت دارند. از سوی دیگر، برای کودکان متوسط و به ویژه طبقات بالا، حفظ موقعیت برتر خود در جامعه را می طلبد تلاش کمی دولت فدرال به مدارس خصوصی «مستقل» کمک مالی می کند تا ثروتمندان را قادر به انجام این کار کند با پرداخت هزینه، «آموزش خوب» به دست آورید. با این "آموزش خوب"، کودکان ثروتمند عملکرد بهتری دارند، به دست آوردن بالاتر و دریافت پاداش بیشتر. به این ترتیب استمرار امتیاز و ثروت است زیرا نخبگان به صورت پیوسته امکان پذیر است.
نظریه پردازان تعارض بر این باورند که این بازتولید اجتماعی همچنان رخ می دهد زیرا کل آموزش است سیستم با ایدئولوژی ارائه شده توسط گروه مسلط پوشیده شده است. در واقع آنها تداوم می یابند این افسانه که آموزش برای همه در دسترس است تا ابزاری برای دستیابی به ثروت و موقعیت فراهم کند. طبق افسانه، هرکسی که نتواند به این هدف دست یابد، فقط خود را مجبور می کند سرزنش کردن رایت موافق است و بیان میکند که «اثر اسطوره این است که... آنها را از دیدن این موضوع باز میدارد مشکلات شخصی بخشی از مسائل عمده اجتماعی است. دوگانگی آنقدر موفق است که بسیاری از والدین سالها مشاغل وحشتناک را تحمل میکنند و معتقدند که این فداکاری فرزندانشان را قادر میسازد فرصت هایی در زندگی دارند که خودشان نداشتند. این افراد که فقیر هستند و محرومان قربانی ترفند اعتماد اجتماعی هستند.
آنها تشویق شده اند که باور کنند هدف اصلی مدرسه تقویت برابری است در حالی که در واقع مدارس بازتاب جامعه هستند قصد حفظ توزیع نابرابر قبلی موقعیت و قدرت. با این حال، این دیدگاه به عنوان جبرگرایانه و بدبینانه مورد انتقاد قرار گرفته است. باید باشد با این حال تشخیص داد که این یک مدل، جنبه ای از واقعیت است که بخش مهمی از واقعیت است تصویر 1.4.6 بوردیو و سرمایه فرهنگی: این نظریه بازتولید اجتماعی به طور قابل توجهی مورد توجه بوده است نظریه پردازی پیر بوردیو. با این حال، بوردیو به عنوان یک نظریه پرداز اجتماعی همواره مورد توجه بوده است با دوگانگی بین عینی و ذهنی، یا به بیان دیگر، بین ساختار و نمایندگی بنابراین بوردیو چارچوب نظری خود را حول محور موارد مهم بنا کرده است .
مفاهیم عادت، میدان و سرمایه فرهنگی. این مفاهیم مبتنی بر این ایده است که هدف ساختارها شانس افراد را از طریق مکانیسم عادت، تعیین می کنند افراد این ساختارها را درونی می کنند. با این حال، عادت نیز توسط، به عنوان مثال، تشکیل می شود موقعیت افراد در زمینه های مختلف، خانواده و تجربیات روزمره آنها. از این رو موقعیت طبقاتی فرد شانس زندگی او را تعیین نمی کند، اگرچه نقش مهمی دارد، در کنار عوامل دیگر بوردیو از ایده سرمایه فرهنگی برای کشف تفاوت در نتایج برای دانشجویان استفاده کرد کلاس های مختلف در نظام آموزشی فرانسه او تنش بین بازتولید محافظه کارانه و تولید نوآورانه دانش و تجربه. او پیدا کرد که این تنش با ملاحظاتی تشدید میشود که گذشته و حال فرهنگی خاص به آن مربوط میشود در مدارس حفظ و تکثیر شود. بوردیو استدلال می کند که این فرهنگ است.
دوباره از غالب گروه ها و در نتیجه سرمایه فرهنگی آنها که در مدارس تجسم یافته است و این منجر به بازتولید اجتماعی سرمایه فرهنگی گروه مسلط در قالب اعمال و ارتباط با فرهنگ است توسط مدرسه به عنوان طبیعی و تنها نوع مناسب سرمایه فرهنگی فرض شده است و بنابراین مشروع شده است. به طور یکسان از همه دانشجویانش می خواهد که آنچه را که نمی دهد داشته باشند.
این سرمایه فرهنگی مشروع به دانش آموزانی که دارای آن هستند اجازه می دهد تا تحصیلات خود را کسب کنند سرمایه در قالب صلاحیت بنابراین، آن دانشآموزان طبقه پایین محروم هستند. به آنها باید صلاحیت های لازم را به دست آورند، آنها باید با مبادله سرمایه های فرهنگی قانونی خود (معمولاً طبقه کارگر) سرمایه فرهنگی. این مبادله به دلیل اخلاق طبقاتی، یک مبادله مستقیم نیست از دانش آموزان طبقه پایین اخلاق طبقاتی به عنوان تمایلات خاص نسبت به، و انتظارات ذهنی از مدرسه و فرهنگ این تا حدی توسط شانس های عینی تعیین می شود آن کلاس این بدان معنی است که نه تنها کودکان به دلیل این واقعیت که موفقیت در مدرسه سخت تر می شوند آنها باید شیوه جدیدی از «بودن» یا ارتباط با جهان و به ویژه روش جدیدی را بیاموزند. در ارتباط با زبان و استفاده از آن، اما باید برخلاف غرایز و انتظارات خود عمل کنند.
این انتظارات ذهنی تحت تأثیر ساختارهای عینی موجود در مدرسه، تداوم می یابد بازتولید اجتماعی از طریق تشویق دانشآموزان کممطالعه به حذف خود از جامعه سیستم، به طوری که تعداد کمتری و کمتری را می توان با سفر در سطوح سیستم یافت. روند بازتولید اجتماعی نه کامل است و نه کامل، اما هنوز تعداد کمی است دانش آموزان کم برخوردار به موفقیت می رسند. برای دانلود رایگان نمونه سوال جامعه شناسی آموزش و پرورشxدانلود رایگان نمونه سوال جامعه شناسی آموزش و پرورش پیام نورxدانلود نمونه سوالات جامعه شناسی آموزش و پرورشxدانلود نمونه سوالات جامعه شناسی آموزش و پرورش پیام نورxنمونه سوال جامعه شناسی آموزش و پرورش پیام نورxنمونه سوالات جامعه شناسی آموزش و پرورش pdfxنمونه سوالات جامعه شناسی آموزش و پرورش پیام نور این دانش آموزان که موفق می شوند مدرسه، آنها مجبور شده اند ارزش های طبقات مسلط را درونی کنند و از آنها به عنوان ارزش های خود استفاده کنند. به زیان عادت اصلی و ارزش های فرهنگی آنها. بنابراین، دیدگاه بوردیو نشان میدهد که چگونه ساختارهای عینی یک کارکرد ضروری را ایفا میکنند تعیین میزان پیشرفت فردی در مدرسه، اما امکان اعمال اختیارات فردی را فراهم می کند برای غلبه بر این محاصره ها، اگرچه این گزینه خالی از مجازات نیست. 1.5 حوزه جامعه شناسی آموزش و پرورش: دامنه جامعه شناسی آموزش و پرورش گسترده است. • با مفاهیم کلی مانند خود جامعه، فرهنگ، جامعه، طبقه، محیط، جامعه پذیری، درونی سازی، انطباق، جذب، تأخیر فرهنگی، خرده فرهنگ، وضعیت، نقش و غیره. • بیشتر در موارد تحصیل و طبقه اجتماعی، دولت، نیروی اجتماعی، تغییرات فرهنگی، مشکلات مختلف ساختار نقش، تحلیل نقش در رابطه با کل نظام اجتماعی و جامعه خرد مدرسه مانند اختیار، گزینش و سازماندهی یادگیری، جریان، برنامه درسی و غیره. • به تحلیل موقعیت های آموزشی در انواع مختلف می پردازد زمینه های جغرافیایی و قوم شناختی برای مثال وضعیت آموزشی در روستاها، شهری و عشایری مناطق، در نقاط مختلف کشور/جهان، با پیشینه نژادها، فرهنگ های مختلف و غیره. • به ما کمک می کند تا اثربخشی روش های مختلف آموزشی را در آموزش دانش آموزان درک کنیم با انواع مختلف هوش • تأثیر اقتصاد را بر نوع آموزش ارائه شده به دانش آموزان مطالعه می کند، به عنوان مثال. آموزش در مدارس IB، ICSE، SSC، شهرداری ارائه می شود • به ما کمک می کند تا تأثیر نهادهای اجتماعی مختلف مانند خانواده، مدرسه را بر دانش آموزان درک کنیم. • رابطه بین طبقه اجتماعی، فرهنگ، زبان، تحصیلات والدین، شغل را مطالعه می کند و دستاوردهای دانش آموزان • نقش و ساختار مدرسه، گروه همسالان را بر روی شخصیت دانش آموزان مطالعه می کند.
درکی از مشکلاتی مانند نژادپرستی، کمونالیسم، جنسیت فراهم می کند تبعیض و غیره 1.6 تفاوت بین جامعه شناسی آموزشی و جامعه شناسی آموزش و پرورش مقدمه جامعه شناسی آموزش و پرورش با مفهوم جامعه شناسی تربیتی متفاوت است که به عنوان کاربرد اصول کلی و یافته های جامعه شناسی به مدیریت و/یا فرآیندهای آموزش این رویکرد تلاش می کند تا اصول مربوط به جامعه شناسی به نهادهای آموزش و پرورش به عنوان یک واحد اجتماعی جداگانه. چالش های آموزشی جامعه شناسی برگرفته از حوزه آموزش است. محتوای جامعه شناسی آموزش و پرورش بنابراین شامل مفاهیم کلی مانند خود جامعه، تطبیق، جذب، تأخیر فرهنگی، فرهنگ فرعی، وضعیت و غیره ملاحظات دیگری مانند تأثیر سیاست و اقتصاد بر آموزش، نیروهای اجتماعی و عوامل مؤثر بر آموزشی و فرهنگی تغییر دادن؛ نهادهای اجتماعی درگیر در فرآیند آموزشی - خانواده، مدرسه و کلیسا؛ مشکلات مختلف ساختار نقش و تحلیل نقش در رابطه با کل نظام اجتماعی و جامعه خرد مدرسه; مدرسه به عنوان یک سازمان رسمی در نظر گرفته می شود .
به عنوان اختیار، انتخاب، سازماندهی یادگیری و جریان. رابطه بین طبقه اجتماعی، فرهنگ و زبان، و بین تحصیلات و شغل. و مشکلات دموکراسیسازی و نخبهگرایی، همگی در حوزه جامعهشناسی آموزش قرار میگیرند. در انجام در بالا، جامعه شناسان اغلب از هر یک از همبستگی های تاریخی یا کارکردگرایان استفاده می کنند نزدیک می شود. اینها در دیدگاه خاصی که برای مطالعه یک موضوع مورد استفاده قرار می گیرد نشان داده می شوند مسئله. جامعه شناسی تربیتی شاخه ای از رشته جامعه شناسی است که به بررسی مسائل و مشکلات جامعه می پردازد رابطه جامعه و آموزش این به عنوان یک رشته طراحی شده برای آماده سازی تکامل یافته است مربیان برای وظایف آینده خود در برنامه ریزی از نتایج تحقیقات جامعه شناسی استفاده می کند فعالیت های آموزشی و در توسعه روش های موثر برای تحقق این برنامه ها. هدف اصلی جامعه شناسی تربیتی برای مطالعه تعامل اجتماعی بود. فرانسیس براون در نظر گرفت که "همه آموزش با مشارکت فرد در آگاهی اجتماعی نژاد پیش می رود.
او جامعه شناسی تربیتی را رشته ای تعریف کرد که اصول کلی را به کار می برد یافته های جامعه شناسی به فرآیند آموزش. جامعه شناسی تربیتی بنا به تعریف الف رشتهای که آموزش را از نظر جامعهشناسی مطالعه میکند، با این فرض که آموزش را به عنوان یک واقعیت اجتماعی، یک فرآیند و یک نهاد، دارای کارکرد اجتماعی و تعیین کننده اجتماعی. استفاده از اصول و روش های جامعه شناختی برای حل مسائل در یک سیستم آموزشی. جامعه شناسی آموزشی اهمیت تعاملات عناصر مختلف را روشن کرد جامعه با یک فرد بر پیشرفت جامعه از طریق رسانه تاکید کرد تحصیلات. مشکلات مدرسه و دستورالعمل به عنوان مشکلات در نظر گرفته شد جامعه. جامعه شناسی آموزشی سعی کرد به این سؤالات پاسخ دهد - که چه نوع آموزش باید داده شود؟ برنامه درسی چگونه باید باشد؟ چرا کودکان بزهکار می شوند؟ پرتاب کرد به آن نهادها و سازمان ها و آن دسته از تعاملات اجتماعی که مهم بودند، توجه کنید در فرآیند آموزشی از تعاملات آموزشی استفاده کرد که به توسعه آن کمک کرد شخصیت فرد به گونه ای که او موجود اجتماعی بهتری شود. هر چند متوجه شد که جامعه شناسی آموزشی باعث شد همه به ماهیت اجتماعی آموزش پی ببرند، آرمان هایی که توسط آن تدوین شد که برنامه ریزی آموزشی هدایت شد، از دانش نظری جمع آوری شده توسط پژوهش ها استفاده شد که توسط جامعه شناسان یا جامعه شناسان آموزشی انجام شد، به نظر می رسید در این مورد سردرگمی وجود داشته باشد ابعاد مناسب جامعه شناسی تربیتی باید چه باشد. تفاوت هایی وجود داشت نظر در مورد اینکه چه نوع تحقیقاتی باید تحت عنوان آموزشی طبقه بندی شوند جامعه شناسی این منجر به این تفکر شد که باید شاخه جداگانه ای از دانش وجود داشته باشد که بتواند به عنوان جامعه شناسی آموزش و پرورش تعیین شود. به زودی جامعه شناسی آموزشی تبدیل به یک موضوع تاریخی شد پدیده در سال 1963 مجله جامعه شناسی آموزشی به مجله جامعه شناسی تبدیل شد تحصیلات.
جامعه شناسی آموزش را می توان به عنوان تحلیل علمی امر اجتماعی تعریف کرد فرآیندها و الگوهای اجتماعی درگیر در نظام آموزشی. 1.7 کارکردهای آموزش در جامعه کسب دانش و رشد شخصیت یک فرد دیگر نیست فرض می شود که وظیفه اصلی آموزش و پرورش است. فرض می شود که توابع بدون هدایت اتفاق می افتند تلاش. از منظر جامعه شناسی، تعلیم و تربیت دارای وظایف زیر است: 1.7.3 جذب و انتقال فرهنگ/سنن: این باید آگاهانه و انتخابی انجام شود زیرا سنت ها باید انتخاب شوند برای انتقال و همچنین حذف بسته به ارزش و مطلوبیت آنها در امروز چیدمان دموکراتیک به عنوان مثال، باید ایده «سروا دارما» را تبلیغ کرد سامابهاو به معنای «همه دارماها (حقایق) برابر یا هماهنگ با یکدیگر هستند». که در اخیراً این عبارت به معنای "همه ادیان یکسان هستند" - که همه ادیان صرفاً مسیرهای متفاوتی برای رسیدن به خدا یا همان هدف معنوی هستند.
تاکید می کند مسئولیت های اخلاقی در جامعه که افراد باید نسبت به یکدیگر داشته باشند. در همین حال آموزش زمانی باید مردم را تشویق کند که از آداب و رسوم ازدواج کودکان کنار بگذارند، دست نیافتنی بودن و غیره. آموزش باید کمک کند کسب / شفاف سازی ارزش های شخصی تحقق خود/ خود بازتابی: آگاهی از توانایی ها و اهداف خود عزت نفس / خودکارآمدی تفکر خلاق قدردانی فرهنگی: هنر، موسیقی، علوم انسانی ایجاد حس خوب بودن: سلامت روانی و جسمی کسب / شفاف سازی ارزش های مربوط به محیط فیزیکی احترام: دادن و دریافت به عنوان یک انسان ظرفیت/توانایی برای داشتن یک زندگی کامل 1.7.4 توسعه الگوهای اجتماعی جدید: امروزه جهان به دلیل پیشرفت تکنولوژی و تکنولوژی بسیار سریع در حال تغییر است ارتباط بنابراین در کنار حفظ ارزش های سنتی، ارزش های جدید، اجتماعی الگو